מים – למה איך וכמה

תפקידי המים בגוף:

  • המים הינם המרכיב העיקרי בגופנו הם מהווים כ 60% ממשקלו והם מצויים בכל תא מתאי הגוף
  • נוכחות מספקת של מים נדרשת לשם תפקוד התאים ומערכות הגוף ולהתחדשות התאים והרקמות
  • המים משמשים להובלת חומרי הזנה ובניה הורמונים וויטמינים וכן לניקוי הגוף מחומרי פסולת ורעלים שונים וסילוקם דרך הכליות, בלוטות הזיעה ומערכות ההפרשה השונות
  • שתיית מים מספקת הינה הכרחית לפעולה תקינה של מערכות העיכול והספיגה ועוזרת למנוע עצירות
  • המים מאפשרים שמירה על טמפרטורת גוף , זרימת דם ולחץ הדם תקינים
  • מים נחוצים לתפקוד מערכת הלימפה, המשמרת את מאזן החלבונים והנוזלים ברקמות הגוף
  • מים הכרחיים לשם קיום אלסטיות השריר במהלך פעילות ספורטיבית
  • בנשים הרות, שתיית מים מסייעת למניעת בחילות בשלבים ההתחלתיים של ההיריון ובטרימסטר השלישי מפחיתה את הסיכון ללידה מוקדמת
  • שתיית מים דרושה לקיום לחות תקינה בשכבות הפנימיות ומונעת ממנו להתיבש.

סימפטומים למחסור במים

  • כאבי ראש ומגרנות
  • בעיות במערכת העיכול כגון ריח רע מהפה, צרבת, עצירות, נפיחות וגזים
  • בעיות שינה ועייפות
  • בעיות במערכת השתן כגון דלקות חוזרות ואבנים בכליות
  • לחץ דם גבוה
  • תופעות עוריות כגון עור יבש, אקנה וגירויים שונים
  • בעיות שלד ושרירים היות
  • ירידה ביכולת האירובית, הסיבולת והכוח

מחקרים מראים ש…:

  • הקפדה על שתייה של שני ליטר מם ביום מסייעת לירידה במשקל
  • שתייה מספקת של מים מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן המעי הגס ב-45%, בסרטן השד ב-79% ובסרטן שלפוחית השתן ב-50%.
  • שתיית מים במקום משקאות ממותקים מקטינה מאוד בעיות שיניים.
  • מים מנקים את הגוף מחומרי פסולת, רעלים וחומרים שגורמים להזדקנות.
  • שתיית מים מוסיפה לעור לחות בשכבות הפנימיות ומונעת ממנו להיראות יבש.

אז איך שותים יותר?

רובנו נולדנו עם מנגנון צמא תקין אולם לאורך השנים המנגנון נשחק ולכן אנחנו לא חשים צמא.  כשאנו חשים יובש בפה אנחנו למשה כבר בשלב מתקדם של התייבשות.

על מנת לשקם את מנגנון הצמא פשוט צריך להתחיל לשתות מתוך החלטה מושכלת וככל שנשתה יותר נקבע הרגלי שתייה וגם נתחיל להרגיש יותר צמא.

כמה שותים ומתי

לשם תפקוד תקין של הגוף אנו זקוקים לכמות מים של 10 עד 12 כוסות מים ביום (נפח כוס 200 מ"ל) כמות זו משתנה בהתאם למשקל הגוף, לטמפרטורה החיצונית,ולסוג הפעילות הגופנית אותה אנו מבצעים. הכמות חושבה גם בהתאם לכמות המים המצויה במזון שאנו אוכלים במהלך היום .

חשוב לפזר את השתייה לאורך כל היום כדי לאפשר לנוזלים להיספג ולהגיע לגל התאים והרקמות בצורה רציפה. הצפת הגוף במים תגרום להם להיות מופרשים ללא תועלת.

מומלץ גם להפסיק לשתות לפחות שלוש שעות לפני שעת השינה וזאת כדי להמנע מקימה לילית.

דוגמה לפיזור 10 כוסות מים במהלך היום:

  • קימה – שתי כוסות מים עם מעט לימון
  • 10:00 – כוס תה או חליטת צמחים
  • ארוחת צהרים – לפני או במהלך הארוחה– שתי כוסות מים
  • אחרי ארוחת צהרים – כוס תה או חליטת צמחים
  • 16:00 – כוס מים או חליטה
  • ארוחת ערב – לפני או במהלך הארוחה – שתי כוסות מים
  • שלוש שעות לפני השינה – כוס חליטת צמחים מרגיעה

חדשות ומבצעים

נא השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם