כללי אכילה בשיטת 8-16

  • בשיטת 8 – 16 מקפידים על חלון אכילה של 8 שעות ועל צום של 16 שעות.
  • יש להקפיד על שעות הצום ושעות האכילה ולא לעגל פינות.
  • ניתן, לפי העדפה אישית לוותר על ארוחת בוקר ואז הארוחה הראשונה תאכל בצהרים או להקדים את ארוחת הערב ואז ניתן לאכול קרוב ליקיצה ביום המחרת. הדבר תלוי בהעדפה האישית.
  • ניתן לשנות את שעת התחלת הצום ושעת הסיום בהתאם ללוז הרצוי לדוגמא אם רוצים לאכול בראנץ מפנק ב 11 בבוקר יש לסיים את הארוחה באותו היום בשעה 19:00 בערב. אם אכלתם במסעדה וסיימתם לאכול בשעה 22:00 יש לצום למחרת עד 14:00.
  • אם אתם מסתבכים יש לא מעט אפליקציות שעוזרות לנהל את הצום
  • בשעות הצום יש להקפיד לשתות הרבה מים, סודה, חליטות ללא סוכר או קפה שחור (לסובלים מיתר לחץ דם יש להקפיד לצרוך משקאות ללא קפאין).
  • אין הגבלה קלורית או צורך בספירת קלוריות.
  • כבכול תפריט בריא , ותפריט 8-16 אינו יוצא מן הכלל , חייבים לשלב ירקות בשפע,טריים אפויים או מבושלים, מכל המינים והסוגים מומלץ גם להעשיר כל ארוחה בעלים ירוקים ונבטים בלי הגבלה.. נוכחות הסיבים התזונתיים שמקורם בירקות מורידה את הערך הגליקמי של המזון ועוזרת לתחושת שובע  לאורך זמן. את תחושת השובע נדאג לקבל מירקות ומחלבונים ולא מפחמימות
  • נוכחות של שומן במזון מעכב את עלית הסוכר בדם  ולכן, אין צורך לאכול מזון דל שומן ואפילו רצוי להוסיף מעט שומן בריא לכל ארוחה (כף טחינה או מעט שמן זית)
  • במהלך היום מומלץ לאכול 2-3 מנות חלבונים כשגודל כל מנת חלבון היא כגודל כף ידך. החלבונים בתפריט יכולים להיות מהחי –כגון דגים, ביצים, עוף, הודו ומוצרי חלב בהעדפה לחלב עיזים או באפלו ניתן כמובן גם לאכול חלבונים מהצומח כגון טופו וקטניות. אם פרופיל השומנים מצביע על עודף כולסטרול הימנעו מבשר בקר, כבש, חזיר ופירות ים או ממוצרי חלב שמנים.
  • דגנים ניתן לשלב במהלך היום עד שתי מנות דגנים כשגודל כל מנת דגנים היא כגודל אגרוף קפוץ.
  • יש להשתדל שהללו יהיו דגנים מלאים ויאכלו בשילוב של ירקות או שומנים בכדי להוריד את ערכם הגליקמי. לדוגמא:פרוסת לחם מלא תיאכל עם אבוקדו, כוס אורז מלא או בסמתי יש לאכול עם שפע ירקות ועשבי תיבול.
  • פירות יש לאכול בצמצום ורק בצורתם השלמה – לא כמיץ או בשייק ואין לאכול יותר משתי מנות פרי ביום. אין לצרוך פירות יבשים
  • מותר לאכול עד שתי כפות של שקדים או מיני זרעים ואגוזים
  • יש לאכול בישיבה, עם סכין ומזלג (ואם זה לא מרק אז לא אוכלים בכף)
  • יש לאכול לאט וללעוס היטב הארוחה מסתיימת כשחשים תחושת דגדוג של שובע ולא כשמגיעים לתחושת "פיצוץ"

 

חדשות ומבצעים

נא השאירו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם